Posted: Δεκέμβριος 17, 2012 in Χωρίς κατηγορία

ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ REUTERS ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΜΕ

Εκτενές δημοσίευμα για το «τρίγωνο της εξουσίας» στην Ελλάδα δημοσίευσε σήμερα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, αναφερόμενο στις στενές σχέσεις των ελληνικών μέσων ενημέρωσης με επιχειρηματικά συμφέροντα που οδήγησαν τη χώρα στην κρίση
Το πρακτορείο Reuters επιτίθεται με δριμύτητα στους μεγαλοεκδότες, κατηγορώντας τους ουσιαστικά για την κρίση που μαστίζει τη χώρα.
Το δημοσίευμα, που ήδη κάνει τον γύρο του κόσμου αναλύει πρόσωπα και πράγματα που σύμφωνα με τους υπογράφοντες τεκμηριώνουν την σχέση μεταξύ ΜΜΕ και επιχειρηματικών συμφερόντων.

Τι λέει ο Γιάννης Αλαφούζος στο Reuters

Μεταξύ άλλων το εκτενές άρθρο έχει δηλώσεις του Γιάννη Αλαφούζου του ΣΚΑΪ που σημειώνει ότι κάποια μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα « είναι στην ουσία γραφεία τύπου επιχειρηματικών ομίλων». Προσθέτει πως «έχει αναπτυχθεί μια εντελώς άρρωστη κατάσταση. Σκοπός των μέσων ενημέρωσης έχει γίνει σε σημαντικό βαθμό η εξυπηρέτηση ειδικών αποστολών για τους ιδιοκτήτες τους».

Ειδική αναφορά γίνεται στην περίπτωση του Μega και στις οικογένειες των κυρίων Μπόμπολα και Βαρδινογιάννη που εμπλέκονται ιδιοκτησιακά στο κανάλι, ενώ φιλοξενούνται ακόμη και δηλώσεις του πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου Θοδωρή Ρουσόπουλου.

Τι απαντά ο Γιώργος Μπόμπολας

Ο Γιώργος Μπόμπολας απαντώντας με επιστολή του σε ερωτηματολόγιο που του απέστειλε το Reuters (όπως και στα περισσότερα μέσα ενημέρωσης) δήλωσε: «Δεν έχω εκμεταλλευτεί ποτέ μέσα ενημέρωσης τα οποία είναι ιδιοκτησία εταιρειών στις οποίες συμμετέχω για την προώθηση συμφερόντων της εταιρείας Ellaktor S.A…. Η εφημερίδα Έθνος δεν έχει κάνει ποτέ χρήση της επιρροής της ούτε έχει ζητήσει ποτέ χάρες από τις εκάστοτε κυβερνήσεις προς όφελος της Ellaktor S.A.»

Ο κ. Μπόμπολας επικαλείται μάλιστα πρώην πρωθυπουργούς που μπορούν να επιβεβαιώσουν ότι δεν έχει ποτέ ζητήσει καμία χώρα λέγοντας σε επιστολή του:

«Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η σκληρή κριτική του Εθνους στις κυβερνητικές πράξεις και στην πολιτική ευρύτερα, αποτελούν εμπόδιο και όχι βοήθεια για τα επιχειρηματικά συμφέροντα της Ellaktor S.A.»

Τι λέει το Reuters για την οικογένεια Βαρδινογιάννη

Στο πλαίσιο της αναφοράς στο Mega, το άρθρο αναφέρεται και στην οικογένεια Βαρδινογιάννη που εμπλέκεται μετοχικά στο κανάλι. Εκπρόσωπος τύπου της οικογενείας με email δηλώνει στο Reuters: «Οι περισσότερες επιχειρήσεις μας εδρεύουν στο εξωτερικό, ή έχουν διεθνή έκθεση. Η παραγωγή και οι πωλήσεις του διυλιστηρίου Motor Oil Hellas, της μεγαλύτερης επένδυσής μας στην Ελλάδα, απορροφώνται κατά 70% από εξαγωγές. Καμία από τις επιχειρήσεις μας δεν εξαρτάται από το δημόσιο ή την κυβέρνηση».

Ο Σταύρος Ψυχάρης

O Σταύρος Ψυχάρης από την πλευρά του αρνήθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις του Reuters για τις μετοχές του στα μέσα ενημέρωσης ή γενικότερα για τα επιχειρηματικά του συμφέροντα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα του πρακτορείου.

Το άρθρο σημειώνει πως ο Σταύρος Ψυχάρης είναι ο πρόεδρος του Μega, ενώ ο ΔΟΛ έχει κερδίσει δημόσιους διαγωνισμούς στους τομείς της εκπαίδευσης, του πολιτισμού, των εκτυπώσεων και του ταξιδιωτικού τομέα. Το άρθρο αναφέρει επίσης ότι το 2006 έκανε μήνυση σε δυο ρεπόρτερ που κατηγορήθηκαν πως δήλωσαν σε ραδιοφωνικό πρόγραμμα ότι έκανε λόμπι για την πώληση των Εurofighters στην Ελλάδα χρησιμοποιώντας τις εφημερίδες του. Αναφέρεται πως το δικαστήριο κατέρριψε τον ισχυρισμούς ενός εκ των δημοσιογράφων, αλλά παραδέχθηκε ότι οι εφημερίδες τάχθηκαν υπέρ της συμφωνίας για τα Eurofighter.

To άρθρο αναφέρεται επίσης στις δηλώσεις του Απόστολου Κακλαμάνη ότι πέρασε η εποχή που οι ολιγάρχες διόριζαν πρωθυπουργό, και στα δημοσιεύματα που ακολούθησαν από το ΒΗΜΑ με «ενοχλητικές αποκαλύψεις» για τον Κακλαμάνη.

Ζητήθηκε και η άποψη Ρουσόπουλου

Το Reuters ζήτησε ακόμη και τη γνώμη του Θοδωρή Ρουσόπουλου, πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου ο οποίος δήλωσε «Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην Ελλάδα περιμένουν να πάρουν χρήματα από το κράτος. Η Ελλάδα είναι επισήμως καπιταλιστική χώρα, αλλά στην πραγματικότητα σοσιαλιστική».

Αναφορά σε δημοσιογράφους

Το Reuters αναφέρεται ονομαστικά και σε Ελληνες δημοσιογράφους αλλά και στην ΕΣΗΕΑ:

«Στο χώρο των μίντια, οι εν δυνάμει συγκρούσεις συμφερόντων μπορούν να ανακύψουν ακόμη και σε χαμηλά επίπεδα. Καταχωνιασμένη στα κεντρικά γραφεία του αθηναϊκού σωματείου δημοσιογράφων, η ΕΣΗΕΑ, βρίσκεται μία λίστα των μελών της τα οποία εργάζονται για την κυβέρνηση, λόγου χάρη σε γραφεία Τύπου. Δεκάδες εξ αυτών εργάζονται ταυτόχρονα ως δημοσιογράφοι σε εφημερίδες.

Ο κανονισμός του σωματείου απαγορεύει στα μέλη του να εργάζονται για λογαριασμό οργάνων και φορέων τους οποίους καλύπτουν ως δημοσιογράφοι. Σε μία προσπάθεια να αποκαλύψει εκείνους που παραβαίνουν τον κανονισμό, το σωματείο έλαβε το 2005 μία λίστα με δημοσιογράφους που εργάζονται για την κυβέρνηση, η οποία όμως δεν δημοσιεύτηκε ποτέ» γράφει το πρακτορείο και κάνει ονομαστική αναφορά σε δημοσιογράφους.

Καραμανλής και «νταβατζήδες»

Στο δημοσίευμα του Reuters, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον πρώην πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, ο οποίος τον Οκτώβρη του 2004, κατά τη διάρκεια γεύματος στην ταβέρνα Μπαϊρακτάρης, κήρυξε ανοικτά τον πόλεμο το δίκτυο οικονομικών συμφερόντων που λυμαίνονται την πολιτική ζωή, χρησιμοποιώντας τη λέξη «νταβατζήδες», χωρίς ωστόσο να προσδιορίζει σε ποιους αναφερόταν.

Tι λέει το Reuters για την Τίνα Μπιρμπίλη

Iδιαίτερη αναφορά γίνεται και στην πρώην ΥΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη – η οποία πάντως αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο στο Reuters.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι μετά την ορκωμοσία της το 2009 οι εφημερίδες του ομίλου Μπόμπολα έσπευσαν να την ονομάσουν «Πράσινη Τίνα» και να ασκήσουν έντονη κριτική στις επιδόσεις της. Υπήρξε, ‘όπως αναφέρεται, σειρά δημοσιευμάτων σχετικά με «το μπλοκάρισμα διαφόρων ειδών ανάπτυξης». Το άρθρο σημειώνει χαρακτηριστικά «αυτά τα δημοσιεύματα δεν ανέφεραν ότι οι ιδιοκτήτες των εφημερίδων είχαν οικογενειακά συμφέροντα στον κατασκευαστικό κλάδο, ή στα μεταλλωρυχεία».

Στην επιστολή του προς το Reuters, ο κ. Μπόμπολας αναφέρει πως το Έθνος υποστηρίζει σθεναρά τα μεγάλης κλίμακας σχέδια που φέρνουν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στη χώρα που προσπαθεί να αναρρώσει από την οικονομική κρίση.

Το άρθρο του Reuters, αναφέρει ότι αμέσως μετά την απομάκρυνση της Τίνας Μπιρμπίλη από το Υπουργείο το 2011, δόθηκε άδεια για να λειτουργήσει συγκεκριμένο ορυχείο στη Χαλκιδική. «Αμέσως μετά , η κατασκευαστική εταιρεία Ellaktor, σύμφωνα με τους ετήσιους ισολογισμούς, σημείωσε κέρδος 261 εκατομμυρίων ευρώ από την μερική πώληση του μεριδίου του σε Καναδική εταιρεία που είχε αγοράσει εντωμεταξύ το 95% του ορυχείου» γράφει το Reuters.

Το Reuters επικαλείται συνεργάτη του Γιώργου Παπανδρέου ο οποίος αναφέρει στο πρακτορείο πως η απομάκρυνση της Τίνας Μπιρμπίλη δεν σχετίζεται με αυτή την ιστορία. Τέλος, στην επιστολή του στο Reuters σχετικά με την υπόθεση του ορυχείου, ο κ. Μπόμπολας αναφέρει ότι η μοναδική σχέση που έχει η οικογένειά του με το ορυχείο, είναι η έμμεση κατοχή μεριδίου μικρότερου του 1% από τον γιό του.

iefimerida.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s